Mikojan-Gurievič MiG-17 "Freco"

Projekt lietadla SI (zlepšený návrh S), ktorého prototyp s označením I-330 vzlietol v januári 1950, bol v podstate inovovaný typ Mig-15. Krídlo malo do polovice rozpätia uhol šípu 45°, od polovice ku koncu 42°. Pohon tvoril prúdový motor VK-1. V tejto podobe vzniklo asi 6000 strojov s označením Mig-17P s rádiolokátorom Izumrud; verzia Mig-17F poháňaná motorom VK-1F s prídavným spaľovaním a ťahom 33.16 kN; verzia Mig-17PF určená na činnosť v zhoršených poveternostných podmienkach a Mig-17PFU vyzbrojená štyrmi raketami AA-1 "Alkali" typu vzduch-vzduch, bez palubného kanóna. Ďalších 3000 lietadiel tohto typu bolo vyrobených v Číne (najmenej 2000 s označením J-4 a J-5) a v Poľsku (1000 lietadiel LIM-5).
Technycké údaje: Mikojan Gurievič Mig-17 "Fresco", jednomiestne prepadové stíhacie a stíhacie bombardovacie lietadlo
Rozpätie: 9.63 m
Dĺžka: 11.26 m
Pohon: Prúdový motor Klimov VK-1A so statickým ťahom 26.49 kN
Výzbroj: kanón kalibru 37 mm a tri kanóny kalibru 23 mm, ako aj do 250 kg vonkajšej záťaže
Max. vzletová hmotnosť: 5932 kg
Max. rýchlosť: 1113 km/h vo výške 3000 m
Dolet: 2150 km