Mikojan-Gurievič MiG-21 "Fishbed"


Lietadlo Mig-21 PFMA "Fishbed-J" pochádzajúcej z verzie Mig-21 PFM "Fishbed-F" malo pohon tvorený motorom R-11-300 s ťahom 60.82 kN, rozšírenú nadstavbu na chrbte trupu v podobe schránky na prídavný avionický výstroj, výkonnejší palubný rádilokátor s kódvým označením "Jay-Bird" a štyri závesníky namiesto doterajších dvoch na dolnej strane krídla. neskoršie podvarianty MiGu-21PFMA bli tieto: prieskumná verzia MiG-21R/RF "Fishbed-H", MiG-21MF "Fishbed-J" so sylnejším motorom a "Fishbed-K" s ešte viac rozšírenou nadstavbou trupu a ECM kontajnermi alebo nádržami nakoncoch krídla. Tretiu generáciu tvorili verzie MiG-21bis v dvoch variantoch: "Fishbed-L" s prepracovaným drakom a väčším objemom pohonných látok a "Fishbed-N" s motorom R-25 a ťahom 73.58 kN, so zlepšenou avionykou a technyckými predpokladmi na výstroj tvorený modernými raketami AA-8"Aphid".

Technické údaje: Mikojan-Gurievič MiG-21MF "Fishbed-J", jednomiestne viacúčelové stíhacie lietadlo
Rozpätie: 7.15 m
Dĺžka: 15.76 m s Pitotovou trubicou
Pohon: prúdový motor Tumanskij R-13-300 so statickým ťahom 64.75 kN
Výzbroj: dvojhlavňový kanón kalibru 23 mm a 1500 kg vonkajšej záťaže na štyroch závesníkoch pod krídlom
Max. vzletová hmotnosť: 9400 kg
Max. rýchlosť: M=2.1 vo výške 11000 m Dolet: 1100 km bez vonkajšej záťaže