Mikojan-Gurievič MiG-23 "Flogger"


Mig-23 sa predstavil prototypom označeným J-231 s meniteľnou geomteriou krídla. Prepracovaná verzia "Flogger-B" mala od roku 1971 pod označením Mig-23M motor R-27. Ďalšia verzia MiG-23MF dostala motor R-29 a vysokovýkonný rádiolokátor s kódovým označením "High-Lark". Nasledujúce varianty predstavovali: "Flogger-E" - exportná verzia MiGu-23M s jednoduchou avionikou tvorenou napríklad rádiolokátorom "Jay-Bird"; MiG-23BN "Flogger-F" - určený na stíhacie a stíhacie bombardovacie účely s nosom trupu prevzatým z typu MiG-27; "Flogger-G" - "čistokrvné" stíhace lietadlo na vzdušný boj so zodpovedajúcim špecialiazovným rádiolokátorom; "Flogger-H" - ďalší stupeň vývoja MiGu-23BN; verzia "Flogger-K" a MiG-23U a UM - cvičné verzie, ktoré mali v NATO kódové označenie "Flogger-C".

Technické údaje: Mikojan-Gurievič MiG-23MF "Flogger-B", jednomiestne viacúčelové stíhacie lietadlo na vzdušný boj s meniteľnou geometriou krídel
Rozpätie: 14.25 m vo vysunutej polohe a 8.17 m v zasunutej polohe vonkajších krídel
Dĺžka: 18.15 m s Pitotovou trubicou
Pohon: prúdový motor Tumanskij R-29 so statickým ťahom 112.82 kN
Výzbroj: dvojhlavňový kanón kalibru 23 mm a do 3000 kg vonkajšej záťaže
Max. vzletová hmotnosť: 18900 kg
Max.rýchlosť: M=2.3 vo veľkej výške
Dolet: 1900 km