Mikojan-Gurievič MiG-29 "Fulcrum"


Koncepcia stroja MiG-29 vychádzala z vysokých požiadaviek na letové vlastnosti a obratnosť, ktorú umožňuje osobitné riešenie prechodu trup-krídlo. Pilot má k dispozícii prilbový zameriavač, napojený na počítačom ovládaný systém riadenia paľby, a zobrazovací displej na prednom šťítku krytu pilotného priestoru. Výstroj v spojení s najmodernejšími sovietskymi lietajúcimi strelami predurčuje lietadlo "Fulcrum" špeciálne na boj z veľkých výšok proti nízko letiacim cieľom. Pravdepodobne existovali dve predsérie, po ktorých bolo v roku 1988 predvedené v súčastnosti používané lietadlo "Fulcrum-A" s vybavením doplneným vrhačom dipólov a pyrotechnických klamných cieľov v chvostovej časti trupu. MiG-29U - označený aj "Fulcrum-B" - je dvojmiestna verzia tohto typu.

Technické údaje: Mikojan-Gurievič MiG-29 "Fulcrum-A", jednomiesrne stíhacie lietadlo na vybojovanie vzdušnej prevahy
Rozpätie: 11.36 m
Pohon: dva dvojprúdové motory Tumanskij R-33D so statickým ťahom po 81.42 kN
Výzbroj: dvojhlavňový kanón kalibru 30 mm
Max. vzletová hmotnosť: 21800 kg
Max. rýchlosť: viac ako M=2.3 vo veľkej výške
Dolet: 2300 km